mooaass

Alla inlägg under december 2010

Av Moa Lindqvist - 13 december 2010 23:14

Mini shopping


 

Börjar bli skapligt irriterad nu.. Köpte ny telefon förut, den verka skit bra och har har velat ha en sån ett bra tag nu.. Men när jag skulle börja använda den så kan jag inte flytta över kontakterna, och inte gå ut på internet på den , Sjukt irriterande!   Så nu har jag fortfarande min gamla lur, tills jag har kommit på hur man använder den nya.. Sen ska jag skaffa ett till nr i morrn oxå. De e hur skönt som helst att kunan stänga av "prat telefonen" en fredagkväll när man inte orkar med allt tjat, och bara ha använda de andra hemliga numret så bara familjen kan få tag på en.   Nuu virra jag bort mej lite där, shopping va de jag skrev om! Blev iaf en telefon och lite lösögonfransar   

 

    

Av Moa Lindqvist - 13 december 2010 15:16

20. Den här

 

 månaden

 

Har jag handlat fruktansvärt mycke! Mest julklappar iofs Men de har blivit en del till mej själv oxå. Bla en ny jacka, massa leggins, underkläder, en systemkamera, tänker inte ens berätta hur mycke jag har bränt den här månaden   Och igår klicka jag hem nya linser.. Tog såna där Barbie Eye Linser , får se om dom funkaar elle rej, men dom kosta bara 215 kr så de e ju inga pengar i sjön direkt om dom suger..

 

Höhö och så har jag precis suttit och tjatat om att när man har flyttat hemifrån så måste man va jätte försiktig med pengarna. Och nu kanske jag har lagt ut 215 kr helt i onödan. Omg dubbelmoral där..

 

 

  

Av Moa Lindqvist - 13 december 2010 15:06

shopping

 

 

Va ju te Örbro igår med Johan, hans pappa, hans farmor och hans lillkusin. Vi köpet alla julklappar som fattades + jag köpte lite grejer te mej själv och te lägenheten. Och maja fick två västar och en säng    Hon vart jätte nöjd och sov i den nästan hela natten (y)



            


Av Moa Lindqvist - 13 december 2010 14:47

19. Detta ångrar

 

    jag

 

 

Det finns mycke som jag ångrar.. Men en sak är att jag flytta in till stan. Inte att det va med just Johan, men jag tror ingen kan fatta vilket stort ansvar de inkluderar att flytta hemifrån innan man är 18. När man bor hemma tar man så himla mycke för givet, man behöver aldrig oroa sej för om pengarna ska räcka te mat osv. Så extremt kanske inte vi har haft de, men det jag menar är att man måste verkligen tänka på minsta lilla grej man köper för pengarna måste gå till så himla mycke annat. Jag menar dom som bor med sina föräldrar behöver aldrig tänka på om de finns shampo hemma tex, de köper alltid mamma o pappa hem...Jaa jag hoppas ni fattar, STANNA HEMMA SÅ LÄNGE DE GÅR

 

  

Av Moa Lindqvist - 13 december 2010 12:33

18. Min favorit

 

 födelsedag


åååah de va när jag fick Orra! På morgonen fick jag ett kuvert som det bara stod Till Moa på . Jag öppnade de och Orras pass ramlade ut, och så va de en liten lapp i som de stog typ: Grattis Nu är hon din!  Asså så jäkla glad tror jag aldrig att jag har varit! De finns liksom få saker som jag värderar otroligt högt i mitt liv, och de e min familj, johan och mina djur! Orra kan man säga tog en bit av mitt hjärta redan första gången jag satt på henne. För er som inte redan vet så va jag otroligt häst rädd förut, pga av att jag när jag var liten och gick på ridskola så vat hästen jag red på rädd och hoppade till och jag vart typ hängandes i stigbygeln.. Men Orra tog liksom bort de. Idiotförklara mej inte nu, men hon är en utav mina bästa vänner. Nu måste vi kanske lämna bort henne pga en Familje grej, och det känns hemskt. Det känns som att jag sviker henne mer än nånsin..

 

              

Av Moa Lindqvist - 13 december 2010 12:18

17. Mitt

 

favoritminne

 

Det måste nog vara när Johan fråga om vi skulle förlova oss på våran 5 månaders dag. Haha han är föör söt! Och det gick verkligen till så som jag skriver! hahah!


Johan: Åååh va fin älskling (han fick en ögonbryns piercing av mej )

Jag: Varsegod, vad har du köpt.

Johan: Jag har inte köpt dom än, de e en grej jag måste fråga först.

Jag: Vadå?

Johan: Jo jag tänkte att vi skulle förlova oss.

Jag: *Hoppar och skriker*

 

Ett par dagar senare när vi skulle sova:

 

Jag: Älskling?

 

Johan: Jah?

 

Jag: Brukar man inte Fråga först innan man går och förlovar sej med nån?

 

Johan: joo de kanske man gör?

 

Jag: Det gjorde inte du:(

 

Johan: Menne vill du förlova dej med mej?

 

Jag: jaa de vill jag.

 

Johan: Okej. Gonatt älskling. 

Av Moa Lindqvist - 13 december 2010 12:12

16. Min första

 

 kyss

 

Ohja de tror jag va på dagis? Han hette Markus och vi va typ gifta eller nått ? Tror att jag va runt 4-5 år, och vi va jätte kära. Haha..


Av Moa Lindqvist - 12 december 2010 00:21

trött..



Hemma igen efter bowlingen, är dö trött så nu blire chips, dipp och film. ska se TomteTass   

Gonatt sötnosar.

 

    

SonjaforYou

Mina smycken, Köp dom HÄR! :)

Presentation


Moa
18 år
Askersund

räknare

Kontakt

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg??
 Aldrig- Råkade bara klicka in på den nu.
 Ska börja följa den nu!:)
 Varje dag, eller så ofta jag kan.
 Orkar inte, den är skit tråkig!
 höblöbb

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Gästbok

höblöbb

RSS

.


Ovido - Quiz & Flashcards