mooaass

Alla inlägg den 21 december 2010

Av Moa Lindqvist - 21 december 2010 11:32

       Sminktips #3

 



Det här är en lite mer vågad sminkin, och kanske inte nånting jag använder dagligen, men den funkar till allt. Perfekt till nyår   

Och som ni kanske har märkt så lägger jag all fokus på ögonen, just för att det är de ända jag kan , och just nu har jag munnsår så jag kan inte göra nånting med läpparna  


-----------------------------

Här börjar jag med att lägga på eyeliner runt nästan

 hela ögat. (vet att det inte vart helt rakt)  



Sen lägger jag en båge med vit ögonskugga precis under

ögonbrynet och ca en cm neråt.



Nu tar jag en mellan-lila ögonskugga och lägger som en både precis under den vita bågen. Sen skuggar jag lite precis där färgerna möts, för att det inte ska bli någon skarp kant. Och som ni ser så har jag inte lagt bågarna ända fam på ögonlocket. Utan än så länge så använder jag ögonbrynet som mall.

    


   

Nu tar jag en mörkare lila ögonskugga och lägger precis nedanför den ljuslila, och precis under den lägger jag en linje med svart ögonskugga.Som jag sen sotar ner under nästan hela ögat, som ni ser på bild nr 2.

             



Nu fyller jag i all bågar linjer lite starkare och lägger på mascara.

              

Det här använde jag:

      

SonjaforYou

Mina smycken, Köp dom HÄR! :)

Presentation


Moa
18 år
Askersund

räknare

Kontakt

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg??
 Aldrig- Råkade bara klicka in på den nu.
 Ska börja följa den nu!:)
 Varje dag, eller så ofta jag kan.
 Orkar inte, den är skit tråkig!
 höblöbb

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Gästbok

höblöbb

RSS

.


Ovido - Quiz & Flashcards