mooaass

Alla inlägg den 18 december 2010

Av Moa Lindqvist - 18 december 2010 22:29

Sammanfattning


Här har jag satt ut pilar som visar precis hur ögonskuggorna ska läggas. Vet att jag slarva nu med o ta kort på allt jag gjorde men, jag lovar ni får en bättre visning i morrn  

 

  

Av Moa Lindqvist - 18 december 2010 21:46

Sminktips #2

 

 

Jag får be om ursäkt över att bilderna är så himla dåliga och suddiga, men min kamera dog, så jag fick använda min lillasysters och det är en helt vanlig digitalkamera    men jag gjorde så gott jag kunde, och så fort jag kommer hem till lähenheten igen så ska jag ladda batteriet till systemkameran och göra sminktips #3 i morrn   

 

---------------------------------------------

 

Här är mina ögon från början.

  

 

 

 

Jag börjar precis som igår med att lägga en

 bas med Fundation, concealer, puder, samt fyller i mina ögonbryn.

 

 

 

Sen lägger jag på Kajal, jag gör linjen lite tjockare

 precis vid underfransarna, och målar sen en tunn linje hela

 vägen runt ögat på innerkanten

 

 

    

Nu tar jag en orange/guldig ögonskugga (Min är mer åt det

guldiga hållet) och lägger på under halva ögat och sen på

överlocket ända upp till ögonbrynen

 

 

 

Nu lägger jag på en Vit ögonskugga från ögonbrynet

och en cm neråt mot ögat. (Har man små öhgonlock så

räcker det med att lägga den typ en halvcm neråt)

 Linjen ska gå ända ifrån ögonbrynets början till slut.

 

 

 

Nu till det jag tycker är svårt: Jag lägger på en svart

skimmrande ögonskugga men bara över halva ögonlocket,

 och sen sotar jag runt ögat ända fram till den guldiga

 delen som jag la på först. Här får man prova sej

fram, Jag tycker att det är jätte svårt, och

 därför blev inte resultatet det bästa..

 

 

 

Och sen har jag på Mascara och Rouge, och precis som

 igår så använder jag två Mascaror för att få ett bättre

 resultat. Dom jag använder är: Loréals Volume Million Lashes

 & Rimmel London Looks. Den sistnämnda är super bra för den kan man

ställa in mängden mascara på borsten själv.

                

 

Det här använde jag:

         

 

  

 

Av Moa Lindqvist - 18 december 2010 14:51

TACKTACKTACK!

 

 

Jag blev så sjukt glad i morse när jag gick in

och läste alla kommentarer jag har fått om att min blogg

bra/fin och att sminkningen va lyckad. Man blir så

himla peppad till o blogga!  

 

Jag ska strax gå och hjälpa min syster och

 bära in lite grejer, sen ska jag

fixa sminkning nr 2. Och igen Tack!

 

 

Här får ni en bild på min häst så länge  

     

Av Moa Lindqvist - 18 december 2010 12:19

Julkort mm.

 

 

Ska alldeles strax gå ner på stan och posta julkorten, (lite sent I know) sen ska ja o johan gå till Nordiska och kolla om de finns nån son där matta o lägga under granen , ska lägga fram alla paket idag  

 

Sen om jag hinner så tänkte jag lägga upp ett till sminktips, Ska passa på o köpa lite mer lösögonfransar sen när jag ändå är nere på stan :) Så håll utkik !

 

  

SonjaforYou

Mina smycken, Köp dom HÄR! :)

Presentation


Moa
18 år
Askersund

räknare

Kontakt

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg??
 Aldrig- Råkade bara klicka in på den nu.
 Ska börja följa den nu!:)
 Varje dag, eller så ofta jag kan.
 Orkar inte, den är skit tråkig!
 höblöbb

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Gästbok

höblöbb

RSS

.


Ovido - Quiz & Flashcards