mooaass

Alla inlägg under november 2011

!

Av Moa Lindqvist - 30 november 2011 09:47

Vad bra de gick med de där "jag ska till praktiken fastän ja inte mår bra", va hemma igår och mådde rent ut sagt som ett arsle!.. Hjälpte mamma o putsa hennes fönster och böt gardiner sen låg ja mestadels. Och på em/kvällen fick jag passa Emil en stund. Så tog med han, melinda o johan ner till affären o handla lite. Trodde seriöst jag skulle hosta ihjäl mej ;s

Blir nog att vara hemma idag med, har knappt sovit nått inatt, bara legat o hostat. Och nu på morgonen när jag tog tempen så hade jag 38,4 . De här suger!..

Av Moa Lindqvist - 28 november 2011 21:54

Praktiken idag gick bra men seegt, hua..! Efteråt så lastade pappsen o Johan på våran gamla soffa på bilen, sen vidare te sandra o linus o hämta deras madrass och vidare te tippen med det :) Sen tebax te s&l o hämta nya soffan o stallde in , alldeles jätte fint vart de! :D

Sen så gick jag o Melinda ner te ica oh lämnade en laddare te Tomas, och inne på ica träffade vi pappa så vi tjöta lite med han innan vi handla :) Sen gick vi te mamma o käka och nu har jag nästan precis kommit hem och ska alldeles strax krya ner i sängen framför tvn med ett glas oboy :) Är döötrött! Ska se te o få i mej en alvedon oxå.. För inte nog med att det känns som att jag sväljer taggtråd varje gång ja sväljer så lyckades ja givetvis knäcka till ryggen förut på praktiken så den gör sådär jätte ont. Min vanliga otur..!


 

Av Moa Lindqvist - 28 november 2011 11:06

Krämig pasta-röra!


*Hacka gurka i så stora bitar du själv föredrar



 

*Skär upp allt kött från en grillad kyckling i lagom stora bitar.




  

*Dela hela inlagda champinjorer på mitten (en liten burk brukar vara lagom.)





  

*Koka upp pastan (jag brukar använda fjärillsmakaroner, men smaken är som baken!)




  

*Fräs kycklingen tills den har fått en fin brun färg.




  

*Häll på va 4 dl vispgrädde och låt koka ihop.



 


  

*Krydda med grillkrydda och aromat och rör om så sörjan ser allmänt äcklig ut.




  

*Skölj pastan så den är ljummen, häll på champinjonerna, gurkan och den varma kycklingröran och rör om.




 

 

Och tadaa, krämig pasta röra! :D

  

Av Moa Lindqvist - 28 november 2011 10:15

Är inte jag helt jäkla otrolig ?! Har varit sjuk till o från i snart 8 veckor, mått bra ett par dagar och sen varit dyngförkyld. Har känt mej frisk sen typ i onsdags men så igår kväll började jag få ont i hela kroppen och så.. Och i morse vakna jag med en igentäppt näsa och hemsk halsont! wihooo mitt superduper roliga imunförsvar alltså!..

Men nu tänker jag inge ge med mej, ska vara på praktiken hela vekan har jag bestämt. -Säger som Johan: Man är inte sjuk förens man har 40 graders feber!.

Det sjuka är att så fort jag ska göra nånting så blir jag dålig, typ när jag skulle göra riskettan va jag så nervös att jag spydde, jämt när jag gick i skolan och vi hade haft lov och första skoldan började närma sej så fick jag alltid feber och vart sjuk. Hah!  Finns det en gud så vill han antagligen inte att jag ska göra nånting! Nä men ni förstår hur sjukt irriterande det är. + att det är alltid på vintern jag blir sjuk. Öroninflamation på sommaren och ständigt förkyld/febrig och hostig på vintern.. Fuck life känns det som nu!

Nä nu ska ja rycka upp mej, ta lite  näspray och en halstablett och göra nått vettigt fram tills att praktiken börjar. !


 

Av Moa Lindqvist - 26 november 2011 22:17

Halluuw!


Igår blev de att vara hemma från praktoken pga olika anledningar..

På eftermiddan åkte iaf jag, mamma, pappa o Johan te Motala, där pappa köpte en byrå åt oss, tack pappsen! ♥

Sen blev de o köpa kycklingspett på maxi :* yammie! Sen hem o äta mat o börja fixa i lägenheten, vilket va fruktansvärt jobbigt för vi gjorde om helt här.. Sen övningskörde jag med pappa o Melinda i Tiveden. Gick kalas!


Och i dag så åkte jag, Johan, pappa o Melinda te örebro, blev först Mega där jag fick en tröja, sen vessels o glo lite, mat på svampen, ut te mammas jobb o kolla vart hon håller hus :) Sen så blev de ut te marieberg te godisaffären där jag, johan o melinda köpte godis för 115 kr;O! hah! (y)  Och nu för en stund sen så va jag, pappa o Johan ute o övningskörde igen :) Och nu så har vi precis plockat in alla mina kläder i nya byrån. Emil har ju fått min gamla garderob, blev såå mycket bättre med byrån!!! :D Ah ne nu svamlar jag en massa om sånt ni ändå säkert inte orkar läsa om ;)

Nu ska ja iaf göra i ordning varsinn tunnbrödsrulle åt mej o Johan, sen sova :) Nattii :*

Av Moa Lindqvist - 24 november 2011 22:31

Skulle verkligen vilja ta en dusch nu, MEN jag vågar verkligen

inte göra de när jag är själv hemma..

Jaa de e sant, är livrädd för o duscha när de inte är nån annan i

lägenheten även om de e mitt på dan, helt sjukt ;s

Inbildar mej att det ska komma in nån ;o


 

Av Moa Lindqvist - 24 november 2011 22:09

I fm blev de att köra lite, gick kanoners som vanligt! ;) Sen blev de upp tesysteryster en snabbis och sen ner te praktiken. Fick sluta halv fem idag, göttans(y) Då gick jag hem o träffa Johan en sväng , sen gick ja o melinda ner och mötte pappa utanför BeGes där hon skulel köpa en mössa. Sen blev de hem o glo på tv en stund och vidarare ner o handla. Sen gjorde ja o Melinda egen kina mat med friterade räkor och kyckling, ris och sötsur sås :) Myspys, och nu har jag nyss följt henne hem te mamma och kommit hem igen.  


Sitter alldeles ensam i lägenheten och glor runt lite på datorn. Skulle igentligen ha gått o rökt med Sandra men vågar fan inte gå ut sj i mörkret ;s Inte nu när de springer runt nått litet äckel och förföljer folk hit o dit ;s usch!!Ah så de blev inställt som vanligt :) Ska väl krypa ner i sängen o vänta på att Johan kommer hem strax. Natti ♥

Av Moa Lindqvist - 23 november 2011 22:44

vet att ja inte har bloggat på ett par dar!".. Har helt enkelt inte haft nån lust 

Hur som helst, så va de praktik idag , like always ultra.. Sen när jag sluta så kom pappa o hämta mej utf så fick jag köra lite. Gick kanoners! (y) Träna på att starta och backa i backe :) Sen så vart de hem o fixa lite med ett par paket som skulle skickas iväg, upp te mamma, ner o handla, laga mat, städa, hänga upp julgardiner och stakar, äta och nu har precis lillasyster gått hem te sej och jag sitter här o glor typ :) Ska snart krypa ner i sängen med ett glas juice och kolla på en prinsessas dagbok 2 . Älskar den filmen! :)


 

SonjaforYou

Mina smycken, Köp dom HÄR! :)

Presentation


Moa
18 år
Askersund

räknare

Kontakt

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg??
 Aldrig- Råkade bara klicka in på den nu.
 Ska börja följa den nu!:)
 Varje dag, eller så ofta jag kan.
 Orkar inte, den är skit tråkig!
 höblöbb

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Gästbok

höblöbb

RSS

.


Ovido - Quiz & Flashcards