mooaass

Alla inlägg under februari 2011

Av Moa Lindqvist - 18 februari 2011 21:41

Uppdatering

 

 

Har inte haft tid för o blogga idag.. Gick upp vid halv 12 idag, och då vart de att klä på sej lite snabbt sen gick jag upp te syster där Mamma va. Så va där till typ halv 2 , så gick ja hem o käka lite, sen gick jag o maddis först te Konsum, Netto och sen te ica, sen gick vi hem te maddis o va där en stund, sen åkte dom och ja o Johan va kvar med Emil. sen kom Ludde dit och Johan gick hem. Sen blev de att ja o luddepudding gick ut en sväng med Emil i vagnen så han somnade sötnöten :) sen när vi kom hem igen så bada vi honom, sen åkte Ludde och maddis o sonny om hem. Då gjorde vi tacos o käka sen gick vi hem. Och nu sitter jag med hårfärg i huve och ska strax fixa naglarna och skölja ur färgen, tvätta Maja o sen sova. Ska upp halv 7 i morrn och åka o lämna Sjkona sen hem te Murmur en sväng :)

 

                

Av Moa Lindqvist - 18 februari 2011 21:12

 

Sanningen bakom

 

 allt #2..

 

 

 

Det tog ju slut mellan Clas och Stina berättade jag ju igår. Med tiden började Clas söka sig tillbaka till Ludvig och snart va allt som det brukade igen. Dom skrattade, lekte och gjorde allt tillsammans. Men innerst inne så visste både Clas och Ludvig att Stina fanns där ute nånstan och lurade. Hon väntade på att lilla Ludde skulle gå ut själv. Då skulle hon slå till och göra något han sent skulle glömma. Ludvig släppte tanken och levde sitt Tivedsliv som vanligt. Det gick yttligare en tid och en dag så skulle dom gå ner till Bosjön och meta. Ludvig tog med sej Clas under armen och gick till sjön och började fiska. Clas stod på en sten och tittade medans Ludde drog upp fick efter fisk. Nu trivdes han. En varm sommarkväll med sin bästa vän. Mitt upp i allt så började Clas att gå mot skogen. Ludvig undrade vart Clas skulle? Han vände sig om och gav ifrån sig ett litet tyst kvack och gick sedan iväg. Ludvig tänkte att han säkert bara skulle iväg och leta mask, och bestämde sig för att ta sig ett litet naken-dopp. Sagt och gjort han klädde av sig och gick ner i vattnet, men glömde att ta av sig sina glasögon. När vattnet nådde knäna så böjde han sig ner och tittade på en liten fisk som simmade runt hans fötter, men just när han böjde sig ner så tappade han sina glasögon. Han kände med händerna i vattnet men hittade dom inte. Stackars Ludvig fick panik och började gräva i leran som fanns på bottnen.. Just när han hade böjt sig ner i vattnet så kom Stina uppsmygandes bakom honom hon siktade med näbben mot hans "bakre del" av kroppen och  PANG sa det och fortsättning följer..

 

  

 




Av Moa Lindqvist - 17 februari 2011 23:34

Sanningen bakom

 

 allt..

 

Ja jag tänkte berätta lite om min kära vän Ludvig, (även kallad Luddepudding).

Redan som liten va Ludvig inte som alla andra barn. Medans vi flickor gick och drömde om våran såkallade drömprins, och pojkarna lekte med pinnar så de enda Ludde kunde tänka på var Clas, ankan Clas. Claas va inte bara ett djur för Ludvig , han va hans vän, en familjemedlem. Han plågades och gick till skolan varje dag, fastän han igentligen bara ville va hemma med sin älskade livskamrat. Åren gick och Clas skaffade sig en fru (ankan Stina) han började även att umgås med farlig folk. Tupparna, ooh tupparna.. Dom slogs hela dagarna och attakerade och jagade bort Ludvig när han närmade sig. Detta tog såklart mycke hårt på Ludvig och han ville nu inte umgås mer med Clas. Efter mycket om och men så tog det slut mellan Clas och Stina och fortsättning följer..

 

  

Av Moa Lindqvist - 17 februari 2011 16:49

Ajaj..

 

Eehja .. jag o maddis gick ner o sola förut. Tog en 30- minutare som jag alltid gör men den här ggn brände jag mej nått fruktansvärt ;o de svider över hela kroppen och jag är öm överallt, och ser ut som en sån där grillad tomat i ansiktet    usch, men så fort "rödheten" har börjat gå bort så blire att sola igen. Att jag ska bli brun nu! :D

Av Moa Lindqvist - 16 februari 2011 23:49

133 tonårsfrågor.

 
- Fyra frågor om förhållanden
är du singel? - Nej
tror du på kärlek vid första ögonkaset ? - kanske
hur många har du varit kär i ? - 2
Är du kär just nu ? - ja för fan (=

- Tio frågor om dig själv
namn ? - Moa Lindqvist Lundström
när fyller du år ? - 3 Februari
några piercingar ? - 6 st,
vad har du på dig just nu ? -  Tjocktröja, trosor o mina "sovshorts"
vilken årstid är bäst ? - Sommar o vintern
hur ser den perfekta morgonen ut för dig ? - en låång Sovmorgon?
vad tycker du mest om hos dig själv? My eyes ;) närå ja vene?:O
vad är du bra på ? - Deruuu
vem älskar du mest på denna jorden ? -  Familjen, Johan o Majabaja
sover du hellre själv än tillsammans med någon?- Skulle aldrig få för mej o sova själv nu mera! ;s
- 10 frågor om dina vänner
vem vet allt om dig ? - Mamma o Johan
vem är den roligaste av dina vänner ? - Luddepudding ;)
vem är snyggast av dina vänner ? - Luddepudding igen ;)
vem av dina vänner är mest "evil" ? - alla :o

- 10 Frågor om din familj
vem står dig närmast ? - Mamma<3!
har du bra kontakt med båda dina föräldrar ? - njeh mest mamma
vem är farligast i din familj ? - Maddis, fifan assoo
vem ser roligast ut i din familj ? - Orra ;P
vem är coolast? - Jag?
har ni något husdjur ? -  Katt, hund o häst
vem står för underhållningen ? - Jag, melinda o emil tror  ja ? haha
vem sover du oftast med ? - Johan<3
roligaste kvällen med familjen ? - Oj dono de finns många<3
 
-10 frågor om idag
vad har du gjort ? - Varit med systeryster o Jyhän
vad ska du göra nu ? -  Måla naglarna, tvätta ansiktet och sova :)
har du gjort något dåligt idag ? - dono?
vad har du ätit idag ? - Macka o fisk :O
har du duschat idag? - yes (=
är du trött nu? - skapligt
vad händer i morgon? - Sola med syster sen vet ja inte? 
går du i skolan? -  inte just nu
har du varit i skolan idag? - Nej

- ANNAT
hur mår du just nu ? - Sådär 
har du piercat dig ? - Haha ohja ;)
är du hungrig nu? - näh
vad är klockan just nu? - 23:58

- TELEFON/MOBIL
Vem ringde dig senast? - Sandra
Vem ringde du senast?  - Mamma
Vem sms:a till dig senast? - Bästastesofie<3 
Vem sms:a du till senast? - BästasteSofie<3

- FAMILJ
Hur länge sen var det du träffa din morsa? - Några timmar sen bara (=
Hur länge sen var det du träffa din farsa? - i förrgår

- ÖVRIGT
Gillar du punk? - Nej
Har du sminkat dig idag? - aah

- MUSIK
Lyssnar du på musik just nu? - Näh
Vilket är ditt favoritband/artist? - doono:O
Vad gillar du för musik? - Duknadukna :D

- KLÄDER
Har du fler än 4 linnen? - ehm ja
Har du fler än 3 jeans? - nepp (=
Har du fler än 5 tröjor? - japp
 
- SMINK OCH HÅR
Använder du mascara? - ja
Använder du wax? - Nej
Använder du ögonskugga? - ja
Använder du kajal? - ja
Använder du hårspray? - ooohyes<3
Använder du volymspray? - Nej
Använder du mousse? - Nej
Använder du deodorant? - Ja
Använder du skinspray? - ibland
Använder du parfym? - Ja
Använder du läppglans/läppstift? - väldigt sällan
Använder du fondation? - jaaa!<3
Använder du rouge? -  aaah
Uppsatt hår eller hängande? - olika (=
plattar/lockar du håret varje dag? - i stort sätt
Målar du tånaglarna efter varje gång du duschat?  - nä?

- KÄRLEK
Är du kär just nu? jorå :)
Har du kysst någon ? - Ja
Har du ett förhållande?  Ja :)
Är du romantisk? - Fråka han jag delar säng med ?(=
Vad hette din första flickvän/pojkvän ? - vill jag helst inte gå in på. Usch!
Hur länge höll det?  - 3 månader eller nått?
Längsta förhållande? -  Johan
Vill du vara singel eller ha ett förhållande? - Förhållande
Har du varit tillsammans med två samtidigt? - Nej
Vem sov du senast bredvid? - Johan
Vem sa senast att han/hon tyckte om dig mer än som vän? - Johan
Har du varit tillsammans med någon som du sedan blev KK med? -nä
Hur gamla var dina föräldrar när de blev tillsammmans ? -Orkar inte räkna :O
 Har du någon gång velat ha ditt syskons pojkvän/flickvän? - Nej
Skulle du kunna tatuera in din kärleks namn på armen? - kanske
 

  
Snyggludde! ;)
Av Moa Lindqvist - 16 februari 2011 21:16

I'm home :)

 

yees har mer eller mindre precis klivit innanför dörren    Mötte upp maddis förut och gick bort te Vårdcentralen - Johanplutten va snäll o vänta på mej när jag va inne. Och under tiden så gick maddis upp te Familjecentralen med Emil. Så när jag va färdig med mitt så att säga så gick vi upp te dom, eller ah Johan gick hem direkt, han vart visst äcklad av en sak ??:O () Sen när vi hade varit där nån halvtimme så gick vi hem, så kom mamma o hämta Emil, och ja o maddis satte oss och kolla på Tre kronor (!!) och nu har jag som sagt precis kommit hem, och ska väl ställa mej o göra sen mat. Har helt glömt bort o käka idag ;o haha (y)


  

Av Moa Lindqvist - 16 februari 2011 12:00


dcdgkjlfjdflkjk

 

Har precis lyckats få i mej lite frulle, yay.. Och nu väntar jag på att den där förbannade sotarn ska komma hit o ta hand om fläkten, sen ska ja o Johan vandra bort te vårdcentralen. Berättar mer om de sen.. Sen när vi har varit där så blire nog att gå upp te syster en sväng.

Av Moa Lindqvist - 15 februari 2011 22:04

Jag ooh bara jag..

 

 

Har varit på strålande humör idag, tills ja ehm förut.. Syon på skolan ringde mej o prata lite.

Jag slutar aldrig o förvånas över folk! Usch jag blir så trött.. Tänker inte gå in på nått i detalj. Men jag bara undrar, vad tjänar lärare på o ljuga? va tjänar han på o sitta o säga en sak till mej o mamma och sen en annan sak till Syon? Tro mej jag har ALDRIG bråkat med honom, så jag fattar inte anledningen? Gaasch! :@  Har verkligen lyckats deppa ner mej själv idag. Har fruktansvärd beslutsångest. Hur fan ska jag göra med skolan? De e min framtid de handlar om, ska jag Ta tag i allt som har tryckt ner mej så här långt eller ska jag bara skita i de o gå min egen väg? Jag blir knäpp på de här.. Jag vill verkligen ta mej själv i kragen o bara visa världen vad jag kan , vad jag är kapabel till. Men som sagt, det kan lika gärna trycka ner mej ännu mer..

 

  

SonjaforYou

Mina smycken, Köp dom HÄR! :)

Presentation


Moa
18 år
Askersund

räknare

Kontakt

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg??
 Aldrig- Råkade bara klicka in på den nu.
 Ska börja följa den nu!:)
 Varje dag, eller så ofta jag kan.
 Orkar inte, den är skit tråkig!
 höblöbb

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Gästbok

höblöbb

RSS

.


Ovido - Quiz & Flashcards