mooaass

Alla inlägg den 6 september 2010

Av Moa Lindqvist - 6 september 2010 16:25

heey :)

 

 

Har inte gjort ett dugg idag :o Lagade lite mat förut, och strax efter de så kom de hit en tv gubbe som skulle sätta upp parabolen, men de gick visst inte :O ajja!..

Nu ska vi iaf börja använda boxer igen, me like!

Sen kom iaf johan hem, och nu har han gått ner på stan och skulle handla lite, bla sprayfärg så jag kan måla färdigt mitt skåp som jag fick av mamma :) Blir hur snyggt som helst! Lägger upp bilder sen :) Har igentligen haft massor o göra idag, men jag är sjuk så jag orkar verkligen inte göra nått! Skulle ha tvättat, städat, handlat osv..

Ah ne jag ska väl lägga mej i sängen och fortsätta snora. tjahrå!

 

Btw så fyller linas Karl 18 idag, så grattis till kim :)

 

  

Av Moa Lindqvist - 6 september 2010 11:03

Okej de här hände igår.

Johan pappa kom och hämta han och mej här hemma så åkte vi ut te tiveden, och direkt så skulle jag och ludde ta en långpromenad bort te sjön, (vet inte hur långt bort de va men de tog oss nästan 2 timmar och gå :O ) Iaf så vart jag akus kissnödig och skulle gå in i skogen där, och hittar ett upprivet jordgeting bo . Och jag är till 99,9 % säker på att de va en björn som hade varit där, så jag fick panik och började gå mot sjön och ludde försökte få mej att inte gråta typ. Sen glömde jag totalt bort björnsppåret och gick och plockade kantareller ist. Och Sen när vi skulle gå förbi ett fall så såg jag nått brunt som låg i diket, så jag gick fram o kolla och då va de värsta älgbajs högen som va färsk! :O Och jag är livrädd för älgar sen pappa berättade om när han vart jagd av en. Så vi typ småsprang fram te sjön. Och när vi väl va där så sa jag bara att jag tänker fan inte gå tillbaka samma väg, och grejen är den att enda vägen te sjön är den vi gick... Och de finns verkligen noll teckning där ute så jag kunde inte ringa nån heller.Så vi satte oss där och försökte göra upp en brasa, vilket gick sådär.. Men efter mycke om och men så fick vi fart på den. och då kom vi på att vi typ va dö hungriga, så vi försökte o grilla kantarellerna som vi hade plockat, men de gick inge bra för dom vart alldeles slemmiga;'/ Så Vi gick till deras båt som låg typ 100 meter ifrån våran lilla eld, och där hitta vi massa grokar och drag, så ludde tog båten och rodde ut på sjön och försökte fiska. Men de gick inet heller så bra. Men tack gode gud så lyckades jag få tag på johan via sms så han kom med fyrhjulingen och hämtade oss!

 

  

 

        

Usch jag tror aldrig att jag har varit så rädd :s

Sen när vi kom tebax så åt vi, och sen tog vi fyrhjulingen och åkte ut och plockade ännu mer kantareller, sen va de dags o åka hem och då gick vi in  och möös med kissebebisarna lite och sen blev de askersund :)

 

          

Av Moa Lindqvist - 6 september 2010 10:56

heeey :)

 

 

Tänkte berätta lite kort om helgen:

Fredas: gick hem te sosso vid 8 typ, och satt där nån timme, sen skulle alla gå bort te annelie där de va fest , Sen men de blev bara jag erika och hennes kille som gick för dom andra åkte moppe. Gick hem med johan runt halv 1.

        

Lördag: Gjorde ingen speciellt, va bara hemma och tog de lungt med johan. Käka lite tacos o grejjer på kvällen :)

 

Söndag: Åkte ut te tiveden och va med ludde, där de hände lite grejjer (berättar snart).

SonjaforYou

Mina smycken, Köp dom HÄR! :)

Presentation


Moa
18 år
Askersund

räknare

Kontakt

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg??
 Aldrig- Råkade bara klicka in på den nu.
 Ska börja följa den nu!:)
 Varje dag, eller så ofta jag kan.
 Orkar inte, den är skit tråkig!
 höblöbb

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Gästbok

höblöbb

RSS

.


Ovido - Quiz & Flashcards