mooaass

Direktlänk till inlägg 16 september 2011

2. Mina djur

Av Moa Lindqvist - 16 september 2011 11:14

Presentation


Maja: Min lilla älsklings pluttenutt. Hon är en liten Shi tzu/tibetansk spaniel tik som fyllde 1 år den 24 augusti. Jag följde med Mamma och Melinda i höstas när dom skulle hämta Melindas valp doris, och fick syn på den här sötnosen och bestämde mej för att henne skulle jag ha, vi passade varann som handen i handsken. Dagen efter åkte jag, linus och sandra iväg och hämtade henne, och då blev hon min., ett par dagar efter åkte även Sandra och Linus iväg och hämta hennes syster Molly.  Maja följer mej vart jag än går och är min absolut trognaste vän.

Men hon har en vilja av stål och litar inte på många. Hennes bästa vän tror jag nog är Johan ändå, som varje kväll ligger och myser med henne i sängen :)

    




Emma: Min lilla rottis "bebis". För dom allmänt outbildade så är rottis en forkortning av Rottweiler. Henne köpte jag tidigt i sommras. Hon Kommer ifrån kumla och jag hämtade henne när hon var sju veckor gammal :) Hon har en jäkla fin personlighet och ett relativt stabilt psyke, hon är fruktansvärt klumpig och förstår inte hur stor hon igentligen är ;) Hennes bästa vän är Maja och katten Gaysson och hennes idol är Tant Nikita :)

 

      



Och så sist men inte minst så har vi min lilla donna Orra (Kanteborgs Opus lll). Hon är en vääldigt stor shettis som älskar allt som har med hårdträning att göra. Det var henne jag lärde mej att rida på, och om jag inte minns helt fel så var det på min 13års dag jag fick henne. Kan utan tvekan säga att det var min bästa födelsedag nånsin.

     


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Lindqvist - 28 december 2012 22:50

Hur jäkla lätt är det att vara vuxen, argumentera som en vuxen och i mångt o mycke tänka som en vuxen när man delar de med nån som fortfarande tror att hen är 15-16 .. Jag var mognat nått så fruktansvärt dom senaste två åren, ja tar hand om mej själv...

Av Moa Lindqvist - 18 december 2012 22:05

Sitter uppe hos mamma och tar en cigg under fläkten. Ska alldeles strax ta o gå hem tänkte jag. Ja och idag har jag väl inte gjort speciellt mycke. Vakna i morse utan att jag hade så sjukt ont i näsan/halsen efter kameraupplevelsen igår.. Där försv...

Av Moa Lindqvist - 17 december 2012 23:50

Ellooooh!! Förut hos doktorn så gjorde dom ultraljud på halsen samt gick in med en lååång äcklig kamera i näsan och kollade, och nästa steg blir skiktröntgen och efter det så får jag svar på vad det är för något jag har.. Nog om de, nu ikväll så ...

Av Moa Lindqvist - 17 december 2012 13:37

Oj de va verkligen länge sen ja va inne här.. Kanske är dags att ta upp de här med mitt skrivande igen. Just nu sitter jag uppe hos mamma och glor på tv och väntar på att kl ska bli 14.00 så vi kan åka iväg te Örebro. Ska till usö, och hoppas v...

Av Moa Lindqvist - 2 oktober 2012 07:02


Hejjhallåå!   Duktig jag var igår som lyckades ställa klockan på en timma för tidigt, IGEN! uh.. Igår blev det att gå upp kl 6 och följa med Mamma te Örebro för hon skulle röngta sin tå, sen blev  de Atle tippen, marieberg, lågprismagasinet, bl...

SonjaforYou

Mina smycken, Köp dom HÄR! :)

Presentation


Moa
18 år
Askersund

räknare

Kontakt

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg??
 Aldrig- Råkade bara klicka in på den nu.
 Ska börja följa den nu!:)
 Varje dag, eller så ofta jag kan.
 Orkar inte, den är skit tråkig!
 höblöbb

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Gästbok

höblöbb

RSS

.


Ovido - Quiz & Flashcards