mooaass

Alla inlägg den 6 december 2011

Av Moa Lindqvist - 6 december 2011 20:34

Fick sluta tidigare idag , hade lite grejer o fixa :) Sn iaf så blev de att vara barnvakt åt Emil. Blev att gå ner o handla lite med han, Johan , Melinda o Rönja :) Och nu har ja näst intill kommit hem och väntar på att knäcken ska bli klar så ja kan börja med maten. Blir tacos o Julmust ikväll!


Och i morrn blire att åka te Allé och gå te kuratorn. Va ju nämligen tvungen te de i o med att jag inte vet vad jag vill göra med mitt liv.. HAHA!

Ah ne nu ska ja gå o fixa liite!

 

Av Moa Lindqvist - 6 december 2011 20:17

Nu så äntligen får jag min älskade knäck!. Tror de e bland det bästa med hela julen. Vanligtvis så gör alltid pappa knäcken, men nu försöker jag själv! kastrullen står o kokar på spisen, och de luktar alldeles jätte gott i hela lägenheten! :)


Recept:

2 dl socker
2 dl vispgrädde
2 dl sirap
1 msk smör
1/2 dl hackad mandel

Gör så här:

Blanda vispgrädde, socker och sirap i en kastrull. Koka upp och låt sjuda i ca 40 minuter, rör om då och då. Gör ett kolaprov: Droppa lite av smeten i ett glas kallt vatten. Om droppen stelnar är kolasmeten klar. Flyter den ut och blandar sig med vattnet - koka lite till. När kolan kokat klart rör du ner smör och mandel. Häll i knäckformar.

 

SonjaforYou

Mina smycken, Köp dom HÄR! :)

Presentation


Moa
18 år
Askersund

räknare

Kontakt

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg??
 Aldrig- Råkade bara klicka in på den nu.
 Ska börja följa den nu!:)
 Varje dag, eller så ofta jag kan.
 Orkar inte, den är skit tråkig!
 höblöbb

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Gästbok

höblöbb

RSS

.


Ovido - Quiz & Flashcards